|
Tweet |
Türkiye’nin denizlerdeki güvenliğinin teminatı olan Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın kuruluşunun 44. yıl dönümü, İskenderun’da düzenlenen tören ve konser programıyla kutlandı. Protokol üyeleri, askeri yetkililer ve vatandaşların katıldığı programda, teşkilatın denizlerde üstlendiği kritik görevler ve başarıları bir kez daha vurgulandı.
İskenderun Teknik Üniversitesi Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuarı Salonu’nda gerçekleştirilen kutlama programına Hatay Valisi Mustafa Masatlı, İskenderun Deniz Üs Komutanı Tuğamiral Osman Çevik, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral İlker Şimşek, İskenderun, Arsuz ve Belen kaymakamları, 2. Amfibi Deniz Piyade Tugay Komutanı Tuğgeneral Ali Yalıncı, askeri ve sivil protokol üyeleri katıldı.
Sahil Güvenlik Doğu Akdeniz Grup Komutanı Yarbay Onur Emir’in ev sahipliğinde gerçekleştirilen programda, Sahil Güvenlik Komutanlığı’nın kuruluşundan günümüze uzanan görev ve faaliyetlerini anlatan kapsamlı bir sunum yapıldı. Teşkilatın denizlerde yürüttüğü çalışmaların anlatıldığı kısa film gösterimi ise katılımcılardan büyük ilgi gördü.
Kutlama programının sonunda Adana 6. Kolordu Bölge Bando Komutanlığı tarafından konser verildi. Seslendirilen marşlar ve eserler salondakiler tarafından ilgiyle takip edilirken, konser programa ayrı bir renk kattı. Katılımcıların zaman zaman eserlere eşlik ettiği etkinlik, büyük beğeni topladı.
44 yıldır denizlerde güvenliğin sağlanması, düzensiz göçle mücadele, kaçakçılığın önlenmesi ve arama-kurtarma faaliyetleri başta olmak üzere birçok önemli görevi başarıyla sürdüren Sahil Güvenlik Komutanlığı, kutlama programında bir kez daha devletin denizlerdeki güçlü ve güven veren yüzü olarak öne çıktı.