Sayıştay’ın yıllar önce hazırladığı denetim raporlarında, kamuoyunda “yenidoğan çetesi” olarak bilinen yapılanmaya ilişkin bulguların yer aldığı ve özel hastanelerin Sosyal Güvenlik Kurumu’nu (SGK) nasıl zarara uğrattığının belgeleriyle ortaya konulduğu belirtildi.
Raporda, özellikle metropol şehirler ile Doğu ve Güneydoğu bölgelerinde faaliyet gösteren 50’den fazla özel hastanede bebeklerin gereksiz yere kuvöze ve yoğun bakıma alındığı tespit edildi.
16 KAT FAZLA KUVÖZ
SGK’nın söz konusu hizmet kapsamında birinci basamak hastanelerde her bebek için günlük 1.232 lira, ikinci basamak hastanelerde 2.619 lira, üçüncü basamak hastanelerde ise 4.933 lira ödeme yaptığı kaydedildi.
Sayıştay raporlarında, bazı özel hastanelerin “kuvöz ve yoğun bakım hizmeti” karşılığında devlet hastanelerine kıyasla SGK’dan 5 ila 7 kat daha fazla ücret aldığı ve bebekleri 16 kat daha uzun süre kuvözde tuttuğu belgelendi.
Denetim bulgularına göre bazı hastanelerde bebeklerin tıbbi ihtiyaç bulunmamasına rağmen 37 güne kadar kuvözde tutulduğu ifade edildi. Konuya ilişkin Meclis’te soruşturma açılması talep edildiği bildirildi.








Halk TV canlı yayınında CHP'ye yönelik yargı hamlesinin uluslararası boyutuna di..
Kırıkkale'nin Keskin ilçesinin AK Partili Belediye Başkanı Ekmel Cönger İçişleri..
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) çatısı altında geçmiş dönemlerde görev yapmış 221 ..
Dört kişilik bir ailenin yalnızca sağlıklı ve dengeli beslenebilmesi için yapmas..
TİP Genel Başkanı Erkan Baş, "Biz dünden daha büyük bir inatla, daha büyük bir u..
Ankara Valiliği, CHP Genel Merkezi’ne ilişkin mahkeme kararının uygulanması için..
